Καρέκλα: Δημόσιος κίνδυνος Νο1 • Katerina Moustaka

Καρέκλα: Δημόσιος κίνδυνος Νο1

 

«Η καθιστική ζωή είναι πιο επικίνδυνη από το κάπνισμα, σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από  τον ιό του AIDS και είναι πιο επίβουλη από την ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο. Καθόμαστε μέχρι θανάτου» αναφέρει ο Dr Levine, καθηγητής Ιατρικής Mayo Clinic και συγγραφέας του βιβλίου “Get up! Why your chair is killing you and what you can do about it”.

Η αλήθεια είναι πως όταν σκεφτόμαστε τι απειλεί τη ζωή μας -εν έτει 2020- συνήθως η καρέκλα του γραφείου μας ή ο καναπές δεν συγκαταλέγεται στους βασικούς υπόπτους.

Σύμφωνα όμως με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το 95% του ενηλίκου πληθυσμού στις «ανεπτυγμένες χώρες» διάγει καθιστικό βίο.

Όχι μόνο αποτυγχάνει να συμμορφωθεί με τις οδηγίες για το κατ´ ελάχιστον των 30 λεπτών μέτριας άσκησης  5 φορές την εβδομάδα, αλλά περνάει πάνω από τις μισές (51-68%) ώρες εκτός ύπνου της ημέρας του σε καθιστή θέση.

Σύμφωνα επίσης με έρευνες, το «καθισιό» αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τον οργανισμό μας αυξάνοντας συνολικά την πιθανότητα πρόωρου θανάτου πάνω από 20%.

Επιγραμματικά:

.🔥 Ο μεταβολισμός μας επιβραδύνεται κατά 90% μετά από μόλις 30 λεπτά σε καθιστή θέση.

.🔥 Αν μείνουμε καθιστοί για 2 ώρες, ακολουθεί ΚΑΙ η πτώση της «καλής χοληστερίνης»(ή ΗDL) κατά 20%.

.🔥 Η πιθανότητα εμφάνισης Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2 είναι 74% μεγαλύτερη σε αδρανείς πληθυσμούς σε σχέση με πιο ενεργά άτομα της ίδιας ηλικίας.

.🔥 Παρατηρείται αύξηση της Αθηρωσκλήρωσης, 36% μεγαλύτερη πιθανότητα να αναπτύξουμε αρτηριακή πίεση, 40% μεγαλύτερη πιθανότητα εγκεφαλικού και 43% μεγαλύτερη πιθανότητα εμφράγματος.

.🔥 Αν δεν αποχωρήσουμε από τον μάταιο τούτο κόσμο από καρδιαγγειακή νόσο μπορεί να μας αποτελειώσει ο καρκίνος – 36% μεγαλύτερη πιθανότητα για Ca εντέρου και 21% μεγαλύτερη πιθανότητα για Ca μαστού, ή μια πτώση – 57% μεγαλύτερη πιθανότητα οστεοπόρωσης.

.🔥 Ανένδοτοι να βάλουμε την κίνηση στη ζωή μας; Νo stress! Με διπλάσιες πιθανότητες να πάθουμε άνοια και ακόμα περισσότερες για Alzheimer’s, θα ξεχάσουμε κι αυτό το άρθρο που μπορεί να μας άγχωσε λίγο

Ηθικόν δίδαγμα: αν δεν μπορούμε να αποφύγουμε την καρέκλα, μπορούμε να κάνουμε πολλά, συχνά (ανά μια ώρα) διαλείμματα! Και Άσκηση. Ή απλή κίνηση! Πολλή.

Και άλλη τόση αγάπη ❤️.

ΥΓ Το παραπάνω είναι απόσπασμα. Για οόόόόλη τη βιβλιογραφία και τις έξτρα πληροφορίες του ολοκληρωμένου άρθρου, επισκεφθείτε «το Κάπνισμα κάνει κακό στην Υγεία»